Logo
  • Strona główna
  • O nas
  • Co robimy
  • Portfolio
  • Blog
  • Kontakt
Facebook Instagram Youtube
Logo
  • Strona główna
  • O nas
  • Co robimy
  • Portfolio
  • Blog
  • Kontakt
Główna Blog Wiadomości ze świata 3D, porady, tipy, debugi i tutoriale

Rendering 3D- premiera V-Ray 7

V ray rednering 3d
Wiadomości ze świata 3D, porady, tipy, debugi i tutoriale

Rendering 3D- premiera V-Ray 7

2024-11-26 /Posted byadmin

Rendering 3D w V-ray 

Vray to zdecydowanie najdłużej obecny plugin umożliwiający fotorealistyczny rendering 3D w naszej Firmie. Jego pierwsza wersja pojawiła się w 2002 roku, a od tego czasu V-Ray przebył bardzo długą drogę. 

22 lata na rynku – jakie były początki?

V-Ray już w pierwszych wersjach obsługiwał GI, co pozwalało na symulację realistycznego odbicia światła między powierzchniami. Popularne algorytmy, takie jak Irradiance Map i Photon Mapping, były kluczowe w tamtych czasach. Dawały zalążki fotorealistycznego renderingu wnętrz, zwłaszcza pod kątem animacji. Mimo wielu bolączek okresu dziecięcego V-ray wyróżniał się na tle konkurencji, np. Menta-Ray’a, Maxwella, Brazila i innych, dostępnych wtedy rendererów. Z czasem ewoluował w kierunku coraz większego realizmu, szybkości i uproszczenia wielu, wielu funkcji. Tak, aby graficy mogli bardziej skupić się na pracy artystycznej, a nie walczyć walczyć z 'pływającymi cieniami’ 🙂


Przełom – rendering 3D na GPU

Każda kolejna wersja V-ray’a była ewolucją w dobrym kierunku zapewniając coraz lepszy realizm i komfort pracy. Jednym z kluczowych momentów było wprowadzenie wersji RT, a później V-Ray’a 3.0 w 2014. Wersja RT zrobiła nam apetyt na rendering GPU, ale to wersja 3.0 dała nam prawdziwe początki renderingu 3D na kartach graficznych. Docelowym krokiem była wersja Next z 2018 która u nas stanowiła największy przełom, jakim było 90% przejście z renderingu CPU na GPU. Obecnie 99% naszych projektów jest renderowana właśnie na GPU. To pod potrzeby takiego renderingu 3D powstał między innymi nasz GPU Tytan. Obecnie korzystamy już z 3-ciej generacji maszyn obliczeniowych multi-GPU.

Premiera Vray-7

V-Ray 7 dla 3ds Max wprowadza szereg nowych funkcji i usprawnień, które znacząco podnoszą efektywność pracy i jakość renderingu. Oto kluczowe nowości:

Obsługa Gaussian Splats

Nowa technologia umożliwia renderowanie złożonych środowisk 3D z dokładnymi odbiciami i załamaniami światła, co pozwala na tworzenie fotorealistycznych scen w krótszym czasie.

Wirtualne wycieczki

Bezpośrednio z interfejsu V-Ray można teraz generować interaktywne wycieczki panoramiczne, z automatycznym tworzeniem hotspotów i możliwością dostosowywania przejść oraz dodawania planów pięter.

Niestandardowe regiony renderowania

Użytkownicy mogą definiować niestandardowe kształty regionów w V-Ray Frame Buffer, co pozwala na precyzyjne renderowanie wybranych obszarów sceny bez konieczności ponownego renderowania całości.

Warstwa winiety

Nowa warstwa winiety w VFB umożliwia łatwe dodawanie efektu winiety do renderów, z możliwością dostosowywania jej kształtu i intensywności.

Presety korekcji kolorów

Użytkownicy mogą szybko eksperymentować z różnymi stylami gradacji kolorów dzięki nowym presetom korekcji kolorów w VFB, które można dalej dostosowywać do własnych potrzeb.

Ulepszenia Chaos Scatter

Nowa funkcja Instance Brush pozwala na ręczne dostosowywanie rozmieszczenia obiektów poprzez malowanie, a biblioteka map dystrybucji oferuje różnorodne wzory rozmieszczenia, co ułatwia tworzenie realistycznych scen.

Usuwanie „firefly”

Nowy algorytm automatycznie wykrywa i usuwa jasne piksele (tzw. „fireflies”) podczas renderowania, co skraca czas potrzebny na postprodukcję i przyspiesza uzyskanie finalnego obrazu.

Ulepszony V-Ray Sun & Sky

Zaktualizowany model PRG sky oferuje bardziej realistyczne przejścia między różnymi porami dnia, w tym wsparcie dla zmierzchu morskiego, co pozwala na tworzenie bardziej immersyjnych animacji i obrazów statycznych.

V-Ray Luminaires

Wsparcie dla złożonych opraw oświetleniowych dostępnych w bibliotece Chaos Cosmos umożliwia szybkie i dokładne dodawanie realistycznego oświetlenia do scen, co znacząco poprawia atmosferę projektów.

V-Ray Profiler

Nowe narzędzie dostarcza szczegółowych raportów na temat wydajności renderowania, identyfikując procesy pochłaniające najwięcej czasu, co pozwala na optymalizację przepływu pracy.

Podsumowanie

Od kilu tygodni pracujemy w V-Ray 7. Braliśmy także udział w pracach nad jego powstaniem testując wersje Alpha i Beta. V-ray 7 jest szybszy, wydajniejszy i prostszy.. 🙂 Automatyzacja wielu ustawień technicznych daje więcej swobody twórczej Grafikom 3D. 

Polecamy obejrzeć krótki film pokazujący w/w nowości w V-ray 7:

Tags: 3D studio max, fotorealistyczne wizualizacje, rendering 3D, v-ray
Share Post
  • Twitter
  • Facebook
  • VK
  • Pinterest
  • Mail to friend
  • Linkedin
  • Whatsapp
  • Skype
Stworzyliśmy wizualizacje mebl...
Wizualizacje mebli w aranzacji meble z drewna
Wizualizacja produktu wizualizacja 3d drzwi przedpokoj 1
Reel – wizualizacje 3D d...

Powiązane posty

Wiedzmin 4 demo unreal 5
Wiadomości ze świata 3D, porady, tipy, debugi i tutoriale
Read more

Wiedźmin 4 – technologiczne demo na Unreal Engine 5 (State of Unreal 2025)

2025-06-10
Na tegorocznej konferencji State of Unreal 2025 (podczas Unreal Fest w Orlando) firma Epic Games wraz z CD Projekt Red zaprezentowała pierwsze technologiczne demo Wiedźmina 4. Materiał... Czytaj dalej
Wizualizacje ai
Wiadomości ze świata 3D, porady, tipy, debugi i tutoriale
Read more

Wizualizacje AI czy 3D

2025-03-09
Wizualizacje AI – możliwości i ograniczenia sztucznej inteligencji w grafice 3D Sztuczna inteligencja na dobre zagościła w świecie grafiki 3D, otwierając nowe możliwości tworzenia wizualizacji.... Czytaj dalej
Intel czy amd do grafiki 3d
Wiadomości ze świata 3D, porady, tipy, debugi i tutoriale
Read more

Procesory CPU dla grafika 3D w 2025r.

2025-03-08
W ostatnich latach rendering na procesorach (CPU) został w dużej mierze zastąpiony przez rendering na kartach graficznych (GPU). Jednak nie zawsze jest to możliwe –... Czytaj dalej
Multitexture floorgenerator render podlogi pluginy
Wiadomości ze świata 3D, porady, tipy, debugi i tutoriale
Read more

Podłogi do 3D Studio Max – FloorGenerator i MultiTexture

2025-02-10
W świecie wizualizacji 3D istnieją narzędzia, które od lat pozostają niezastąpione i wciąż znajdują swoje miejsce w workflow grafików. Do takich właśnie należą dwa niezwykle... Czytaj dalej
Karta graficzna dla grafika 3d 2025
Wiadomości ze świata 3D, porady, tipy, debugi i tutoriale
Read more

Jaka karta graficzna (GPU) dla grafika 3D w 2025 roku?

2025-02-04
Wybór odpowiedniej karty graficznej dla grafika 3D to kluczowa decyzja, która wpływa na wydajność pracy w programach do modelowania i renderingu. W 2025 roku rynek... Czytaj dalej

Comments are closed

Ostatnie posty

  • Wizualizacje łóżek -case study
  • Wizualizacja produktu sportowego: air bike w fotorealistycznej odsłonie
  • Wiedźmin 4 – technologiczne demo na Unreal Engine 5 (State of Unreal 2025)
  • Wizualizacje ekspozytorów: Jak prezentujemy produkty, zanim trafią do sklepu
  • Muzeum Samochodów Zabytkowych w Rosienicy – bogactwo detali, formy i historii
Logo
  • Menu

    • O nas

    • Co robimy

    • Portfolio

    • Blog

    • Kontakt

  • Popularne

    • Wizualizacje produktów

    • Wizualizacje budynków

    • Wizualizacje mebli

  • Inne

    • Polityka prywatności

    • Polityka plików Cookies

    • Taxe księgowość internetowa

    • Krysztaly.pl sklep

    • Zdzislowicz strony WWW

Nasz adres

ul. Trzebińska 56/15
32-500 Chrzanów

783 783 360

biuro@pogotowie3d.pl

Facebook Instagram Youtube

Pogotowie 3D © 2008-2025

Zarządzaj zgodą
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}